Dzień
dobry🌷
Do
balonu powietrznego wszystkich zapraszamy.
Wsiadać
szybko, nie ma czasu, zaraz odliczamy!
5,
4, 3, 2, 1 – w dół i w górę, hop!
Jeden
krok do przodu – stop!
Rodzic
proponuje, aby dziecko spróbowało powiedzieć, co to jest wyobraźnia.
Podsumowuje odpowiedź dziecka, wyjaśniając, że wyobraźnia to umiejętność tworzenia
w myślach różnych obrazów lub zdarzeń, których nigdy wcześniej się nie
widziało i nie doświadczyło. Następnie zachęca, aby dziecko zamknęło oczy
i spróbowało wyobrazić sobie np. dom, który lata; słonia z dwiema
trąbami; hipopotama, który tańczy w balecie.
Dzisiaj
w naszej wyobraźni dotarliśmy do wyspy marzeń. Za chwilę wspólnie wysłuchacie
co się na niej znajduje.
Podczas słuchania dziecko ogląda ilustracje.
Po wysłuchaniu i zapoznaniu się z ilustracjami dziecko
może opowiedzieć
co niespotykanego było w tekście.
Praca
plastyczna „Tajemnicza wyspa” – rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej.
Pomoce:
podkład muzyczny z dowolnym utworem o tajemniczym charakterze, kartka papieru, pastele olejne lub farby
(dowolne).
Proponowane utwory - do wyboru:
Camille Saint-Saens "Aquarium"
Camille Saint-Saens "Aquarium"
Fryderyk Chopin "Spring Waltz"
Dziecko zamyka oczy
i słucha dowolnego utworu, podczas którego próbuje wyobrazić sobie
niezwykłą wyspę i stworzenia, które na niej mieszkają. Po zakończeniu
utworu dziecko siada przy stoliku i rysuje pastelami lub farbami na arkuszu
papieru wyspę z wyobraźni według własnego pomysłu.
Przykładowe prace:
Dobrego dnia!