środa, 17 czerwca 2020

Wyspy z wyobraźni


Dzień dobry🌷
Do balonu powietrznego wszystkich zapraszamy.
Wsiadać szybko, nie ma czasu, zaraz odliczamy!
5, 4, 3, 2, 1 – w dół i w górę, hop!
Jeden krok do przodu – stop!

Rodzic proponuje, aby dziecko spróbowało powiedzieć, co to jest wyobraźnia. Podsumowuje odpowiedź dziecka, wyjaśniając, że wyobraźnia to umiejętność tworzenia w myślach różnych obrazów lub zdarzeń, których nigdy wcześniej się nie widziało i nie doświadczyło. Następnie zachęca, aby dziecko zamknęło oczy i spróbowało wyobrazić sobie np. dom, który lata; słonia z dwiema trąbami; hipopotama, który tańczy w balecie.
Dzisiaj w naszej wyobraźni dotarliśmy do wyspy marzeń. Za chwilę wspólnie wysłuchacie co się na niej znajduje.
Podczas słuchania dziecko ogląda ilustracje.
Po wysłuchaniu i zapoznaniu się z ilustracjami dziecko może opowiedzieć 
co niespotykanego było w tekście.

Praca plastyczna „Tajemnicza wyspa” – rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej.
Pomoce: podkład muzyczny z dowolnym utworem o tajemniczym charakterze,  kartka papieru, pastele olejne lub farby (dowolne).  
Proponowane utwory - do wyboru:
Camille Saint-Saens "Aquarium"
Fryderyk Chopin "Spring Waltz"

Dziecko zamyka oczy i słucha dowolnego utworu, podczas którego próbuje wyobrazić sobie niezwykłą wyspę i stworzenia, które na niej mieszkają. Po zakończeniu utworu dziecko siada przy stoliku i rysuje pastelami lub farbami na arkuszu papieru wyspę z wyobraźni według własnego pomysłu.
Przykładowe prace:

Dobrego dnia!